Kodėl svarbu gauti pakankamai miego?

Kodėl svarbu gauti pakankamai miego?

Kiekvienam žmogui gyvybiškai reikalingas miegas. Juk tai visi suprantame, tiesa? Jeigu taip, tai kodėl tuomet su kiekviena diena vis mažiname miego trukmę? Nepakankamas miego kiekis gali sutrikdyti tiek fizinę tiek psichinę žmogaus būklę.

6 valadnos, 5 valandos, o gal 4? Visi iš mūsų turime skirtingas priežastis, kodėl renkamės miegoti tam tikrą kiekį valandų, bet kol pirmomis savaitėmis tai gali atrodyti normalu, norime perspėti, kad, iš tiesų, tai yra pavojinga. Štai į ką reikėtų atkreipti dėmesį.

Svoris

Mažas miego kiekis sutrikdo žmogaus apetitą ir sotumo hormonų, leptino ir grelino, veiklą. To pasekmė – didesnis polinkis saldumynams, suvalgomas didesnis maisto kiekis ir priaugama svorio.

Imuninė sistema

Reguliariai išmiegant mažiau nei 6 valandas padidėja peršalimo rizika. Net 4,5 karto! Susirgus taip pat padidėja ir gijimo laikotarpis.

Širdis

Prastas miegas siejamas su širdies infarkto ar insulto rizika. Be to, šių ligų iniciatoriais laikomi: padidėjęs kraujo spaudimas, prasta mityba ir netinkama gyvensena.

Cukrus kraujyje

Prastas miegas padidina mūsų cukraus kiekį kraujyje, panašiai kaip sergant diabetu. Todėl su laiku atsiranda atsparumas insulino poveikiui ir padidėja cukraus koncentracija kraujyje.

Grožio miegas

Miegas atlieka labai svarbų vaidmenį ląstelių regeneracijos procese, įskaitant ir odos ląsteles. Sumažinsite miegą – sumažinsite ląstelių atsinaujinimo procesą ir suaktyvinsite streso hormono kortizolio veiklą, kuris skatina ląstelių senėjimą.

Rizika

Miego tyrimai rodo, kad nepakankamas miego kiekis skatina žmones dažniau rizikuoti ir priimti neapgalvotus sprendimus. Kartais priimta rizika gali būti pavojinga paties žmogaus sveikatai arba jo aplinkai.

Protinė veikla

Egzistuoja stiprus santykis tarp miego ir blogos psichinės būsenos. Patvirtinta, kad prastas miegas yra depresijos ir nerimo simptomas. Tyrimai taip pat rodo, kad nuolatinė nemiga gali padidinti individo riziką susirgti depresija, o taip pat skatinti nerimą.

Pažintinė funkcija

Buvo atliktas tyrimas, pasitelkiant žmones, savaitę miegojusius 6 ar mažiau valandų. Šių žmonių reakcija į problemų sprendimą, koncentraciją ir dėmesingumą buvo smarkiai sumažėjusi, palyginus su normaliai miegančių žmonių. Poveikis prilygsta bemiegėms dviem paroms.

Pozityvumas

Prastas miegas mus nukreipia nuo racionalaus mąstymo į primityvų. Tyrimai rodo, kad, patiriant mažiau miego, žmonės linkę pasaulį matyti negatyviau. Suprastėja nuotaika, sumažėja pasitikėjimas žmonėmis ir darosi sunkiau išlaikyti gerus santykius su kitais žmonėmis.

Smegenys

Miegant smegenyse atsiveria maži kanalėliai, kuriais iš smegenų pašalinami per dieną susikaupę neurotoksinai. Manoma, kad prastas miegas gali sutrikdyti kanalėlių veiklą, o šiai sutrikus, toksinai užsilaikytų smegenyse. Užsilikę toksinai gali padidinti Alzheimerio ligą.

Tyrimas atliktas: Bensons for Beds.

Šaltinis: femalefirst
Komentarų nėra

Komentuoti

El. pašto adresas nebus skelbiamas.