Kas nutinka Tavo organizmui, kai kenti ir nesituštini?

Vienoje populiarioje knygoje rašoma: „Visi tuštinasi“. Tačiau būkime realistiški – keliauti dideliam reikalui į tualetą ofise ar pas antrąją pusę namie gali būti nejauku. Taigi dauguma mūsų tvardosi ir nesituština. Tačiau tai ne tik priverčia jaustis fiziškai nepatogiai, bet ir gali būti nesveika. Taigi pakalbėkime apie tai, kas nutinka organizmui, kai nesituštiname, nors prispiria reikalas.

Kai prispiria reikalas…
„Kai fekalijos atsiremia į tiesiąją žarną, smegenims nusiunčiamas signalas, kad laikas ištuštinti virškinamąjį traktą,“- pasakoja gydytojas Niket Sonpal. Kiekvieno žmogaus tuštinimosi grafikas ir dažnumas – skiriasi, tačiau dažniausiai reikalas prispiria pavalgius ar išgėrus rytinį puodelį kavos. Kofeinas gali veikti stimuliuojamai ir pasiųsti eiti ten, kur karaliai pėsti vaikšto.

Po dviejų valandų…
„Nulaikyti išmatas darosi vis sunkiau. Reikia įtempti tam tikras raumenų grupes,“- pasakoja N. Sonpal. „Pirmąsias porą valandų juntame spaudimą apatinėje pilvo srityje. Kai kurie žmonės sako, kad tai netgi primena saremius, kadangi kai kurių žmonių organizme poreikis tuštintis yra kur kas ryškiau išreikštas“. Trumpai tariant, ims pūsti pilvą, pradėsi jausti skausmus.

Po šešių valandų…
„Organizmas pradės veikti išmatas,“- sako Sonpal. Ir tai nėra gerai. Jis priduria, kad šiuo laikotarpiu gali nustoti jausti norą bėgti į tualetą, tačiau tiesa ta, kad išmatos niekur nedingo, tiesiog pradeda užkietėti viduriai.

Po 12 valandų…
„Kuo ilgiau išmatos lieka organizme, tuo labiau jos sukietėja,“- perspėja Sonpal. Iš ties gali imti pastebėti, kad padidėjusi pilvo sritis, nes po šitiek laiko jau sunku jį įtraukti. Na, o kuo kietesnės išmatos, tuo sunkesnė laukia veikla tualete. Blogiausiu atveju gali netgi pradėti kraujuoti ir netgi… verkti.

Jei kentėsi dar ilgiau…
„Dar nesu girdėjęs, kad kas numirtų nuo to, kad nesituštino, tačiau kai suaugę savanoriškai kenčia ir neina į tualetą, rizikuoja, kad išmatos taps kietos it akmuo,“- sako Sonpal. To pasekoje gali prireikti gerti laisvinamuosius arba netgi kreiptis į medikus.

„Kai kūnas siunčia signalus – eikite į tualetą. O jei to negalite atlikt tuojau pat, pasistenkite tuštinimąsi laikyti prioritetu ir tualetą raskite per artimiausias porą valandų“.

 

Šaltinis: Prevention

Komentarų nėra

Komentuoti

El. pašto adresas nebus skelbiamas.