5 atvejai, kai neturėtum gerti vandens

5 atvejai, kai neturėtum gerti vandens

Paprastai yra patariama gerti daug vandens. Jis padeda išvengti dehidratacijos, nepersivalgyti ir netgi mesti svorį. Tačiau su visais, net ir sveikiausiais, įpročiais, būna ir išimčių. Lygiai taip pat ir su vandeniu. Norit tikėkit, norit – ne, yra keli atvejai, kai geriau vandens negerti.

Kai ir taip vienu mauku išgėrėte daug vandens

Taip nutinka labai retai, tačiau yra įmanoma išgerti tiek daug vandens, kad tai pakenktų sveikatai. Jei per vieną kartą išgersite tie vandens, kad įvestumėte natūralių kūno druskų disbalansą, organizme sumažės ir natrio, o tai sukels hiponametriją. Atletai, pavyzdžiui, nori gerti maratono metu ar po jo, ko pasekoje jiems svaigsta galva, jie vemia, gali netgi ištikti traukuliai ar mirtis.

Hiponametriją gali sukelti ir sutrikusi tam tikrų organų veikla: inkstų, kepenų, širdies, hipofizės bei kai kurie vaistai: diuretikai, antidepresantai ir vaistai, malšinantys skausmą.

Kai šlapimas – skaidrus

Kaip žinoti, kad jau išgėrėte pakankamai vandens? Pamirškite „8 stiklinių oer dieną“ taisyklę ir atkreipkite dėmesį į savo šlapimą. Jei jis – gelsvo limonado spalvos – vandens kiekis organizme optimalus. Tačiau jei šlapimas skaidrus – vertėtų kurį laiką nevartoti skysčių. Na, o tamsiau geltonas šlapimas – ženklas, kad geriate per mažai vandens.

Kai sočiai prisivalgei

Viena paprasčiausių taisyklių, norint numesti kelis kilogramus – išgerti stiklinę vandens prieš valgant. Vanduo užims dalį skrandžio ir suvalgysi mažiau. Tačiau dėl tos pačios priežasties nereikėtų vandens gerti sočiai pavalgius – tai sukels dar didesnį diskomfortą ir sunkumo jausmą.

Kai ilgą laiko tarpą sunkiai treniruojies

Prakaituodami netenkame elektrolitų, tokių kaip kalis ir natris. Taigi, jei smarkiai prakaituosi – būtinai reikės įsisavinti šias medžiagas, o jų paprastame vandenyje – nėra. Tačiau vietoje to, kad gertum saldintą vandenį, skirta sportui, išmėgink kokoso sultis, kuriose apstu kalio, magnio, natrio bei vitamino C. Maža to, jis ne toks kaloringas, jame yra ląstelienos.

Kai vanduo turi saldžią paslaptį

Žinoma, kam gerti paprastą vandenį, sakysit, kai yra šitiek skanių, saldintų, įvairiais skoniais praturtintų buteliukų? Tačiau tiesa ta, kad net ir 0 kalorijų vandenyje buteliuose yra dirbtinių saldiklių ir kitų priedų, kurie suteikia skonio. Dirbtiniai saldikliai skatina alkio jausmą. Toks vanduo netgi gali padėti priaugti svorio. Maža to – jis tikrai nėra sveikas. O jei norisi vandens su skonio – tokio namie galite pasigaminti patys, į vandenį įmesdami citrinos, laimo, agurko, arbūzo, uogų ar netgi žolelių.

Šaltinis: Prevention

Komentarų nėra

Komentuoti

El. pašto adresas nebus skelbiamas.