Žingsnis po žingsnio: kaip susidoroti su problemų neigimu

Žingsnis po žingsnio: kaip susidoroti su problemų neigimu

Vienas dalykas yra turėti priklausomybę, tačiau visai kitas dalykas – ją pripažinti. Štai vadovas, padėsiantis žingsnis po žingsnio atsikratyti neigimo būsenos ir išgyti.

Prieš pripažinimą

Žinoma, jūsų šokolado valgymo/dažnų apsipirkinėjimų/nuolatinio Facebook tikrinimo įprotis gali būti jums visiškai normalus, bet jūs galite būti ir įstrigusi šioje stadijoje.

Adelaidės miesto narkotikų ir alkoholio kontrolės departamento patarėja Alisha Hughes sako: „Pirmasis žingsnis, siekiant atsikratyti priklausomybės, yra žinojimas, kad jūs turite problemų. Po jo seka problemos šaltinio atradimas, bei problemos sprendimo būdų ieškojimas. Mačiau daug sėkmingai pasveikstančių narkomanų, atradusių alternatyvių būdų susidoroti ir stoti akis į akį su juos kankinančiomis problemomis.“

Pripažinimas

Išėjus iš neigimo būsenos, neturite skubėti atsikratyti priklausomybės. Bet jūs galite įvertinti jos privalumus ir trūkumus. (Pripažinkite, ji turi tam tikrą naudą ir gali atrodyti, kad tai jums patinka.)

Pasiruošimas

Jei nuspręsite, kad trūkumai nusveria privalumus – to užteks, kad susitaikytumėte su naujų gyvenimo taisyklių keliamu diskomfortu bei rasite pagrindą pirmiesiems žingsniams pasikeitimo link.  Beje, šiame etape turite susidaryti konkretų veiksmų planą su konkrečiais terminais.

Veiksmas

Šiame etape Jūs pradedate įgyvendinti planą ir galite ieškoti paramos, tokios kaip savipagalba, konsultavimas ar paramos grupės,  kad susidorotumėte su juo.

Įtvirtinimas

Po kelių mėnesių, jums pavyks pakeisti savo elgesį ir jūsų tikslu taps  naujų įpročių įtvirtinimas.

Atkrytis

Nors nėra neišvengiami, atkryčiai yra dalis kaitos ciklo ir, jei su jais susitvarkoma, jie gali pasitarnauti mokymosi patirtimi, turinčia tikrą tobulėjimo vertę. Užuot bandydami išvengti atkryčio (ir engti save kai jis įvyksta) naudingiau jo tikėtis – tai leidžia parengti keletą atkryčių prevencijos strategijų.

Galutinis taškas

Gali atrodyti, kad jūs niekada neprisiminsite tų dienų, kai stebėjote savo paties elgesį, o reabilitaciją sėkmingai vainikuos vadinamasis „galutinis taškas“. Kitaip tariant – laisvė.

Šaltinis: Womenshealthandfitness

Komentarų nėra

Komentuoti

El. pašto adresas nebus skelbiamas.