Granato nauda sveikatai

Granato nauda sveikatai

Pagal graikų mitologiją, Persefonei, suvalgius granato sėklų, tekdavo keturis mėnesius per metus praleisti Požemių pasaulyje su Hadu. Tačiau jūs suvalgę granato nesusidursite su tokiu likimu, o priešingai – jį netgi atitolinsite, kadangi šis nepaprastai skanus vaisius teigiamai veikia sveikatą ir jame gausu naudingų antioksidantų.

Mažesnis kraujo spaudimas

Kodėl verta gerti granatų sultis? Apsidžiaugsite sužinoję apie jų naudą kraujo spaudimui. Sisteminga apžiūra ir meta-analizė leidao padaryti išvadą, kad granatų sultys žymiai sumažina sistolinį (viršutinį) ir diastolinį (apatinį) kraujo spaudimą. Granatų sulčių nauda sistoliniam kraujo spaudimui pastebėta ir kituose, apie 12 savaičių trukusiuose tyrimuose, bet paaiškėjo, kad granatų sulčių vartojimo trukmė nėra svarbiausias faktorius. Tyrimų dalyviams paskirtos sulčių dozės – mažiau arba daugiau nei 240 ml (apytiksliai viena stiklinė) – sumažino sistolinį kraujo spaudimą, o didesnės nei 240 ml dozės teigiamai paveikė ir diastolinį kraujo spaudimą.

Kito tyrimo metu buvo tiriami vyrai: vienoje grupėje esantys jauni, sveiki vyrai valgė riebius patiekalus ir gėrė gėrimą su granatų ekstraktu, o kita grupė minėto gėrimo negavo. Jokių pakitimų kraujyje esančiuose lipiduose po valgymo nepastebėta. Visgi, granatų ekstraktas sumažino postprandialinį (pavalgius) sistolinio kraujo spaudimo padidėjimą.

Pagerina cholesterolį ir stabdo aterosklerozę

Granatų sulčių nauda širdžiai nesibaigia ties kraujo spaudimu. Jos taip pat naudingos aterosklerozės atžvilgiu: keičia cholesterolio profilį ir mažina oksidacinį stresą. Klinikinis bandymas atskleidė, kad granatų sėklų aliejus teigiamai keičia lipidų profilį. Šiame bandyme, 51 subjektui su aukštu cholesterolio lygiu, keturias savaites po 2 kartus per dieną buvo duodama placebo arba 400 mg granatų sėklų aliejaus. Ypač sumažėjo trigliceridų (blogieji lipidai) kiekis ir trigliceridų ir DTL cholesterolio (gerasis cholesterolis) santykis, nors MTL cholesterolio (blogasis cholesterolis) kiekis ir gliukozės koncentracija pakito mažai. Nors MTL cholesterolis labiausiai sietinas su ateroskleroze, vis dėlto jis naudingas trigliceridų kiekio mažinimui.

Dar vienas tyrimas, atliktas su diabetu sergančiais pacientais, kuriems yra padidėjusi aterosklerozės rizika dėl padidėjusio oksidacinio streso, parodė, kad pacientams, per 3 mėnesius suvartodavusiems 50 ml granatų sulčių per dieną, sumažėjo su ateroskleroze siejamas oksidacinis stresas. Be to, padaugėjo glutationo – vieno pagrindinių antioksidantų kūne; makrofagocitų sunaudojimas oksidavusiame MTL sumažėjo. Pastarieji du rezultatai yra aiškūs pagerėjusios antioksidantų veiklos rodikliai, o tai gali padėti išvengti aterosklerozės.

Mažina oksidacinį stresą

Granatų antioksidacinės savybės naudingos ne tik užkertant kelią aterosklerozei. Egzistuoja ryšys tarp per didelio oksidacinio streso ir daugybės chroniškų ligų, todėl oksidacinės būsenos gerinimas galėtų sumažinti šių ligų paplitimą arba sunkumą. Pasak vieno tyrimo rezultatų, kasdien išgeriant 200 ml vynuogių ir granatų sulčių gėrimo susilpnėja oksidacinis stresas sveikiems žmonėms. 8 savaičių klinikinio bandymo pabaigoje žymiai sumažėjo plazmos lipidų oksidacija ir padidėjo antioksidantų pajėgumas.

Granatas nėra tiesiog „super vaisius“ sveikiems suaugusiems. Jis taip pat naudingas senyvo amžiaus žmonėms, kadangi pagerina antioksidantų poveikį, ir jo sultys netgi yra aukštesnės kokybės už obuolių. Papildomi tyrimai rodo, kad granatų sultys gali susilpninti oksidacinio streso sukeliamas komplikacijas tiems, kuriems taikoma hemodializė. Vos viena granatų sulčių dozė sušvelnino kai kuriuos uždegimus ir oksidacinį stresą, kylantį dėl hemodializės ir intraveninio geležies lygio kontroliavimo.

Pagerėja mankštos atlikimas ir gijimas

Ar ieškote papildų, kurie pagerintų jūsų treniruotes? Na, granatų papildai galėtų būti geras variantas. Tyrimas atskleidė, kad išgėrus šių papildų prieš sportuojant, gali pagerėti kraujo cirkuliacija ir padidėti kraujagyslių diametras, o tai padeda treniruojantis, nes ilgiau nenuilstama. Antras – naujesnis tyrimas šias išvadas patvirtino. Granatų papildai padidina deguonies kiekį, kraujo cirkuliaciją ir kraujagyslių skersmenį – dėl šių priežasčių pagerėja treniruočių rezultatai.

Beje, mankšta gali sukelti oksidacinį stresą. Nors jis pats nebūtinai žalingas kūnui, jei organizme esantis antioksidantų kiekis yra pakankamas. Sveikatos problemos gali iškilti, kai stresas išsekina organizme sukauptus antioksidantų resursus. Būtent tada, granatuose esantys antioksidantai, ateina į pagalbą. Atsitiktinai išrinktiems kontroliuojamo bandymo dalyviams, užsiėmusiems ištvermę ugdančiomis treniruotėmis, 3 savaites kas dieną buvo duodama po 200 ml grynų arba vandeniu skiestų granatų sulčių. Vartojusiems granatų sultis sumažėjo oksidacinis stresas, o gėrusiems skiestas sultis niekas nepakito.

Kontroliuoja diabetą ir metabolinį sindromą

Yra tikimybė, kad granatų sultys gali teigiamai veikti gliukozės kiekį kraujyje. Vieno tyrimo metu paaiškėjo, kad išgėrus 1,5 ml šių sulčių kiekvienam kūno kilogramui, po 3 valandų tyrimo dalyviams sumažėjo gliukozės kiekis kraujyje, pasipriešinimas insulinui ir pagerėjo kasoje esančių beta ląstelių funkcijos. Na, o vartojant 1000 mg granatų papildus po 30 dienų sumažėjo oksidacinis stresas bei lipidų, gliukozės ir insulino kiekiai antsvorio turinčių ir nutukusių žmonių kraujyje.

Stiprina vaisingumą

Norite pastoti? O gal jau esate nėščia? Tikriausiai norėtumėte savo kasdienę mitybą papildyti granatais. Granatų antioksidacinės savybės naudingos nėštumo metu, kadangi apsaugo placentą nuo su oksidaciniu stresu susijusių problemų. Atsitiktinai tyrimui išrinktos nėščiosios vartojo po stiklinę granatų arba obuolių sulčių kasdien. Tyrėjai išsiaiškino, kad toms, kurios vartojo granatų sultis, sumažėjo oksidacinio streso rodikliai placentoje, o tai gali sumažinti nėštumo komplikacijų tikimybę, apribojant žalą placentai.

Vyrams granatų nauda pasireiškia spermos gamybos stimuliacija ir padidėjusiu spermatozoidų kiekiu. Vieno tyrimo metu, grupė vyrų vartojo tabletes su granatų ekstraktu ir didžiosios alpinijos šakniastiebių milteliais (šis augalas naudingas vyrų vaisingumui). Po 3 mėnesių šių tablečių vartojimo vyrų spermatozoidų judrumas išaugo 62 procentais, o vartojusiems placebą – 20 procentų.

Įtraukite granatus į savo kasdienį meniu

Granatuose esančių antioksidantų nauda pastebima įvairių sveikatos sutrikimų – širdies ligų, diabeto, gingivito, prostatos ir kitų vėžio tipų – atvejais, kuriems įtakos turi oksidacinis stresas.

Kaip įtraukti granatus į savo kasdienę mitybą? Daugumoje tyrimų naudojamos sultys arba papildai, kadangi taip lengviau suvartojamas didesnis kiekis naudingų antioksidantų. Granatų papildų vartojimas gana saugus ir nekenksmingas. Visgi, prieš vartojimą turėtumėte pasitarti su šeimos gydytoju.

Sultys – taip pat sveikas pasirinkimas, tačiau rinkitės grynas granatų sultis be jokio cukraus. Nepamirškite, kad paprasčiausiai suvalgytas granato vaisius taip pat yra naudingas jūsų sveikatai.

Šaltinis: deannaminich
Komentarų nėra

Komentuoti

El. pašto adresas nebus skelbiamas.